Bir Sınıf Atlama Vizyonu Olarak YALINLIK!

Eskiden sınıf atlamanın iki yolu vardır derdim.

1. eğitim 2. evlilik

artık buna bir üçüncüsünü de ekliyorum.

3. sadeleşmek

peki, basitlik / sadelik / yalınlık  nasıl anlaşılmalı?

Sadelik çoğu zaman minimalizmle bir tutulur.

Ama gerçek sadeliğe, karmaşayı ve fazlalıkları ortadan kaldırarak ulaşamazsınız.

Sadelik; doğru şeyleri, doğru yerde ve tam ihtiyaç duyulan anda sunmaktır.

Karmaşaya düzen getirmektir.

Ve her zaman, sadece “işe yarayan” bir şey yapmaktır.

Bir şeyi ilk elinize aldığınızda, yapmak istediğiniz şeyleri nasıl yapacağınızı zaten biliyorsanız,

işte sadelik buna denir.

iyi bir tasarımı görür görmez, kullanır kullanmaz fark edersiniz.

sadelik içindeki ayrıntılar, keyif yaratan küçük tatlı şeylerdir.

Bu etki bazen fark edilmez ama her zaman oradadır ve kalıcı bir deneyime katkıda bulunur.

Da Vinci’nin de ifade ettiği gibi Basitlik çok komplikedir.

“Simplicity is the ultimate sophistication”.

Sade olmak, karmaşık olmaktan çok daha zordur.

İşte bu yüzden bir çok marka ancak geliştikçe, vizyonu büyüdükçe sadeleşebiliyor.

Biraz zıplarsan üzerindeki ağları, ağırlıkları, karmaşayı görüverirsin.

Hadi zıpla! üzerindeki yükleri at ve sadeleş. 

 

s e v g i l e r

mustafaijaz

@cokbasit

işte dünyaya yön veren (pioneer) markalardan sadeleşme örnekleri

Görsel

starbucks logosunu neden değiştirdi? tıklayınız.

Görsel

Görsel

Görsel

Görsel

google’ın son hali

Görsel

Görsel

Görsel

Görsel

Yorum yapmak DNA'mızda var!

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s