Sosyal Medya: Dijital Züppelik

385411_10151029140460297_2001493221_n

Sosyal medyada varolmak bir ‘varoluş’ mücadelesi haline geldi. Ontolojik bir savaş adeta. paylaşmıyorsan (teşhir etmiyorsan) yoksun. takip edilmiyor, mention verilmiyor ve yorum yapılmıyorsan değerli değilsin. Ne uğruna burada olduğumuzu bile düşünmeden buradayız işte. Alayımız. Hepimiz burada. Canı sıkılıp giden yine dönüp dolaşıyor buraya geliyor. Dijital mezarlık. Dijital medrese. Dijital insanlık. Bana sorarsanız kısaca: dijital züppelik. evet evet, bir züppelik (snobluk) olduğu kesin. Buradaki herkes Züppe. Çünkü hepimiz şunu yapıyoruz: “Züppe, sizin küçük bir parçanızı alan ve kim olduğunuza dair bütün bir görüşe ulaşmak için kullanan kişidir. Bu züppeliktir.” Bu tanım yazar Alain de Botton ‘a ait.
Yorum yaparak, kuş taklidi yaparak (tweet atarak) insan olmaya çalışıyoruz. Sizce de bu züppelik değil mi?

dünyada şu an 3 sınıf var.

1. hyper-connected ve kendini bu şekilde elit zanneden züppeler

2. well-connected ve bu şekilde vasatı yakalamış olmanın huzuru (!) içinde olan orta sınıf

3. Umutsuzca connect olmayı bekleyen ve teknolojiye samirinin buzağısı gibi şaşırarak bakıp duran fakirler. Yani bir i-phone 5 leri bile olmayan zavallılar (!). Steve jobs’un adını duymamış cahiller. (!)

Bir şeyin altını çizmek istiyorum: Google aptallaştırır, sosyal medya vasata alıştırır, sosyal ağlar sizi kısır döngüye gömer..

2012 bitiyor.. sıradaki gelsin.. sıradaki züppelik yani..

Yorum yapmak DNA'mızda var!

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s