ölüm en iyi icattır

ilk kez o meşhur konuşmasıyla tanıştığımda anlamıştım: bu adamı sevmiştim. 2008 eylülden bugüne 500-600 kere dinledim bu konuşmasını. büyük bir bölümünü ezbere söyleyebilirim. “stay hungry, stay foolish”den sonra birden büyümüştüm. birden olmuştu her şey ve noktalar birleşiyordu. bazı karanlık gecelerde ve sabahları umutsuzca yatakta hep o konuşmayla sükunet buldum. ondan çok şey öğrendim. sevdiğim şeyi bulmak konusunda yılmamak lazımdı. noktaları ileriye doğru değil, geriye doğru birleştirebilirdik. bir şekilde noktaların ileride birleşeceğine inanmalıydım. bir şeye inanmalıydım: şansa, kadere, tanrıya, bir şeye.. noktaların bir şekilde ileride birleşeceğine inanmak beni özgür ve cesur kılacaktı. sevgi ve kaybetme, başarısızlık, kovulmak o kadar da kesin  sınırlarla çizilmiş şeyler değildi. aç kalmaya, budala kalmaya inanmıştım. bu inanışın büyüsü peşinden geldi. Başka insanların fikirlerinin gürültüsünün kendi kalbimin sesini duymama engellemesine izin vermemeliydim. Ve en önemlisi kalbimin ve sezgilerimin yolundan gidecek cesarete sahip olmalıydım. ve ölüm hayatın değişim ajanıydı. hayattaki en iyi icattır diyordu steve,  ölüm için. o şimdi en iyi icatla yüzleşti.

onun bir sanatçı, bir düşünür, bir savaşçı olmadığını kim söyleyebilir?

“think different.” oydu.

“Başarı ve tükenişi uç noktalarda yaşamış biri olarak; gerekirse dünyanın sana sunduklarından vazgeç, hatta okula bile gitmeyebilirsin, ancak asla maceracı ruhundan taviz verme” diyordu.

Yakalandığı ilk kanserden dolayı ölümle burun buruna gelince de; “Her gününü hayatının son günüymüş gibi yaşarsan, günün birinde haklı çıkarsın” deyişini kendi yaşamının parolası yapmıştı, Ve haklı çıktı!

diyecek çok şey yok ama ondan öğrenilecek çok şeyimiz var.

stay in light! stay in peace!

Death is very likely the single best invention of life. Your time is limited, so don't waste it living someone else's life ... have the courage to follow your own heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. / Steve Jobs

ölüm en iyi icattır” üzerine bir yorum

  1. […] günü son gününmüş gibi yaşarsan bir gün haklı çıkarsın” diyordu steve jobs ünlü “aç kal, budala kal” konuşmasında. o gün gelmeden bir şeyler yapmam gerektiği çok açık. artık 28 yaşındayım […]

    Beğen

Yorum yapmak DNA'mızda var!

