Kristof Kolomb bizim köyün delisidir

Ben de yürürdüm ark boyu

yüzüm suda dalgın

sinema salonlarından en son ben çıkardım

neşemi bir melekten ödünç aldım

ve ellerim mandalin kokardı

evdeki saatleri  götürüp çeşmeye

yıkayayım mı anne? dedim

hepside sinir bozucuydu

beyaz çarşaflar üstünde uyurken

ırmak başlarında durup

tanrıyla konuştum

belki gerçekten konuşsaydı benimle

ırmağa atlayıp gitmekti planım

son cemaat yerinde namaz duaları ezberlerken

cebimizden eksik olmazdı haşarı bir tebessüm

hoca ne zaman arkasını dönse

cami dünyanın merkezi olurdu

çocuk kalbimizde

kristof kolomb dedim, bizim köyün delisidir

“kendimi keşfettim” diyen bir heraklit mi acaba

çok merak ettim

mustafa ijaz, mayıs 2011

Yorum yapmak DNA'mızda var!

