>Pavlovun Köpekleriyiz

0653971ac6bf0a3d7a6b6d202b67dd09_1299137416

“Bazen böyledir, saçlarınıza dokunmak sanki her şeyi biraz daha mümkün kılar. Uzatmalarda gol yemiş kaleci gibiyim, artık kalede durmanın anlamı kalmamıştır. Soğumuş çayı ısıtmak yorucu, eskimiş yüzünü değiştiriyorum hep ne zaman aklıma gelsen. Duş alırken suyun altında keşfedilen sessizlik, işte o benim. Holywood filmlerindeki o meşhur konuşma sahnesi, 2 kişi, dışarıdalar, ışıklar, gece, akan trafik, aynı yere bakarak kurulan kesik cümleler.. “everything will be ok honey..”kaç kez tecrübe ettim, ölmüyoruz işte, kaç defa sınırlarına geldim bırakıp başlamanın.. en zoru da bırakmak.. bırakmak, seviyorum bunu.. özgürleştirici çünkü.. gurur mu? Başkaları ne der mi? İgnore bayım, ignore.. fıçıdan hikayeler dinledim, 16 yaşımda, theodor’un kaleminden. Yer altından notlar, candide.. küçük bedenime devrilen ağaçlar gibiydiler.. hala öylece duruyorlar belleğimde.. kaldırıp bir kenara koyamadım.. bırakmak en zoru..bırakmak’ı bırakıncaya kadar yürümek, koşmak istiyorum.. face, twitter, mail boxlar, okul, faturalar, markalar, imajlar, senler sizler otoriteler fotokopiler zarflar mühürler projeler mesnedler açıklamalar deadline’lar haber bültenleri, ne çok kalabalık oldu dünya tanrım.. eminin bunu sen de istemezdin.. çocuk oyunları sokaklarda görünmez oldu, büyükler, evet onlar, gururdan yapılma odunlar, kokusunu yitirmiş şeftali, istediğimiz yerde durmayan dolmuş, yetersiz bakiye, soğuk odalar, defansa çarpan topun 90’a gitmesi, reply’sız e-mail, sözünde durmayan insan, sigara tutan kız elleri, esir ruhlar.. sözü uzatmayalım: pavlovun köpekleriyiz.. ağzımızda salyalar, kulaklarımızda o malum zil sesi.. ben bu oyunda yokum tanrım.. deterjan kokan yeni açılmış çarşaflara sarılıp uyumak istiyorum..” diyecektim, demedim.

mustafaijaz, 2010

>Pavlovun Köpekleriyiz” üzerine 2 yorum

  1. >Yeni bir okur kazandın! "Edebiyat baharatı" sayılan ağdalı cümlelerden kurmadan ne kadar duru ve derin anlatmışsın. Aklına sağlık, düzenli takip edeceğimden emin olabilrsin.

    Beğen

  2. >biz hissedelim sen yaz sen yaz biz okuyalım :)

    Beğen

Yorum yapmak DNA'mızda var!

