GİRİŞİMCİLİK : COMFORT ZONE’DAN ÇIKIŞ

2009 global bir stabilizasyondu. 2010 öngörüm ise stabil ekonomiyle birlikte istikarlı bir büyümenin özellikle gelişen ülkelerde devam edeceği yönünde.

Dubai yaşadığı krizden sonra da anlaşıldı ki suni para yaratmaz yöntemleri ortadan kalkıyor – kalkacak ve gerçekten iyi olan ülkeler ve kurumsal şirketler ön plana çıkacaklar.

İş yapmanın kuralları değişiyor. Vizyonları, sratejileri güçlü olanlar ve değişime hızlı tepki verenler kazanacak ve ayakta kalacak.

Bilgi ve bilgi yönetimi hızla önem kazanıyor.

Global trendlerin farkında olanlar, gelecek projeksiyonları olanlar yeni ekonomik anlayışın önderleri olacaklar.

Bir süredir ihmal edilmiş gibi görünen Emtia piyasasına yönelik arz ve talepler artıyor.

Krizden çıkışla ilgili önemli prensiplerden birisi bu dönemde yapılacak Ar-Ge faaliyetleridir. 2.dünya savaşı sonrası “büyük buhran” olarak adlandırılan krizden ABD nin Ar-Ge faaliyetleri çin ayırdığı bütçeyi zor ekonomik koşullara rağmen 3 katına çıkarması ABD yi dünyanın sürükleyici güçleri arasında tekrar koydu. Bu dönemde keşfedilen naylon, yapay kauçuk, fotokopi makinesi, hazır kahve tüm dünyayı ve özellikle Avrupa ülkelerini kasıp kavurdu, çok ses getirdi.

Girişimcilik üzerine çalışmalarıyla tanınan Kufmann Vakfı yaptığı bir araştırmada dünyaya yön veren yeniliklerin hep kriz dönemlerinde ortaya çıktığını saptamıştır.

Telefon – 1878

Adidas – 1920

Hp -1935

FedEx- 1973

Microsoft – 1975

Hep kriz dönemleri..

Çince de kriz iki anlama geliyor. 1. Tehlike 2 .Fırsat

çok manidar..

21.yy da fark yaratabilmenin önemli sırlarından bir kaçı ; cesaret, öngörü ( geleceğe kafa yormak), her açıdanm donanımlı olmak ve yenilikçilik.

RAKAMLARLA TÜRKİYE

Türkiye özelinde bazı rakamlar vermek istiyorum;

Türkiyenin toplam istihdam rakamı 22 milyon 108 bin kişi ( ağustos 2009 – TÜİK)

Türkiyede sadece 100 kişiden 6’sı girişimci.

Türkiye nüfusunun % 60 ‘ı 30 yaş altı kişilerden oluşuyor.

Bu yaş grubunda işsizlik son bir yılda 20.12 den 28.9 yükselmiş durumda.

Şimdi bu rakamlara baktığımızda ne görüyoruz?

Türkiyede iş yapmak için elverişli koşullar yok, finansal zorluklar çok ve sermaya bulmak kolay değil.

Peki sorun bu mu?

Bence sorun başka bir yerde.

Sorun Girişimci sermayenin azlığı, Ar-Ge yatırımlarına önem verilmemesi, yeni buluş arayışında olunmaması. Bu nasıl mümkün olur? Elbette Girişimcilikle. Türkiyenin CESUR HAYALPERESTLERE ihtiyacı var. Girişimcilik ekonominin lokomotifidir.

Yenilik yapmak risklidir. Yeni yatırımların dönüşü kısa vadede beklenemez ama büyük bir ülke için istihdam sorununun çözümü için sivil toplum, kamu ve özel sektör gençleri girişimciliğe yönlendirmek zorundadır. Girişimcilik kısaca farkındalıktır. Çevresini gözlemleyen kişilerdir. Ve şu soruları sorarlar;

Değişimi istiyor muyuz?

Planımız var mı?

Bu güce sahip miyiz?

Fikrimiz güzel ama anasıl ticarileştirebiliriz?

YENİ FİKİRLER YARATMANIN SIRLARI

1. SORGULAMA

Neden? Neden olmasın? Böyle olsa nasıl olurdu?

Fikir tohumları için yeni bakış açılarına ihtiyaç vardır. Bunun içinde zekice sorulmuş sorulara..

2. GÖZLEM

Dünyanın ve eğilimlerin nereye gittiğini fark etmelisin.

“önemsiz GİBİ görünen” ortak alışkanlıkları ortaya çıkarıp “BEKLENMEDİK” çözümler üretebilirsin.

Toyota nın iş felsefesi; “ Genchi Genbutsu”

Yani; sahaya çık ve kendi gözünle gör!

3.  DENEME- YANILMA

Başarısız olma endişesi taşıma. Hata yapmıyorsan hiçbir şey yapmıyorsundur.

4.İLİŞKİLENDİRME

Çok farklı gibi görünen iş alanlarını, problemleri, tüketici eğilimlerini, dünya trendlerini ilişkilendir.

GENÇLER İÇİN KARİYER

Gençler geleceğin aktivist ve liderleri olmak istiyorlarsa ETKİN GİRİŞİMCİLİK i bir kariyer seçeneği olarak görmeliler. İstihdam sorunun çözümü iki kelime; inovasyon ve girişimcilik.

Gençler COMFORT ZONE dan çıkıp kendi hayallerinin peşinden gitmeliler ve dünyaya bir şey söylemeliler. Herkesin hayalleri vardır ama girişimciler bunları dener.. sonuçlara takılma, sürece odaklan..

Think +

İŞ KİTAPLARI

SÜRÜ – MARK EARLS / MEDİCAT

KENDİNİZİN PATRONU OLMAK / SAY YAY.

SEZGİLERİN GÜCÜ / OPTİMİST YAY.

Mustafa IJAZ

IJAZ NetWork® Genel Müdürü

Eğitim & Kariyer Danışmanlığı ve Araştırmaları

(Reklamcılık ve İletişim Hizmetleri)

Yorum yapmak DNA'mızda var!

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s