EN GÜZEL’SİN

 

en güzel fotoğrafım bir yorgunluk. halinde çekildi. *

hafif kızlar gördüm sinemalarda

ve avril lavigne şarkıları

dur önce bunu anlatayım

geçip giden o yaz akşamlarına benziyorlardı

kış boyu “yaz gelsin bak nasıl denize gireceğim,

sigarayı bırakıp, meyveler toplayacağım sana” hayalleri gibi

yaz akşamlarına benziyordun

dut ağacı altında oturmuşuz

karşımızda kendi sessizliğinde

bir bahçe soluyup duruyor gecede

öğrenci evlerinde gecenin nasıl ayakta

nikotin bulutları arasında, şiirler ve şarkılarla

ve nasıl yirmili yaşlarımda az bulunan fanzin dergilerinde

nikotin-cell hikayeler yazdığımı anlatıyordum sana.

üstelik çay içerken ne güzel dinliyordun, ellerin bardak üstünde

kelimelerimi biriktirir gibi içinde

en güzel fotoğrafın bir yorgunluk halinde. çekildi.

 

hafif kızlar gördüm diyordum sinemalarda

o entarisi bulut gibi kızlar

bedenleri tinsel ve şeffaf olan cennet kızları

görmek de bir yere kadar.

 

görüvermek, derdi belki de borges görebilseydi

an be an yeniden görülmeyle kendini var eden hafifliğe

 

iki farklı dilde insan ve günah anlamına geliyordu SİN

neden sonra dönüp bana “sensin” dedi o

iki farklı dilde aynı şarkı

 

yırtık günler geçiriyorum safadan merveye doğru

aradığım sen değilsin, yine de bir çay içelim şurada

ve deve üstünde gelen tütünlerden bir sigara

“hikayen yoksa, sen de yoksun” diyordu afiş

otuzuma gelmeden yazıp vermeliydim şu hikayeyi

og mandino tarzı bir yalınlıkla

ve ince çizgilerden bir sazlık resminde bir kuş

her an uçup gidebilirmiş gibi duruyor

“sensin” o.

 

do not touch, do not kill

or if u wanna kiss

hold it just as a bird fly

 

 

“benim” o.

benimsin güzelim, nazımsın tanrıya

bir sabah tazeliğinde sözlerinle dur orada, şimdi!

-Şimdi mi? Burada mı?

Evet şimdi. Evet orada. Dur öyle,

çekiyoruum , çeeekktim.

 

Bu ne güzel gülüş böyle..

harikulade oldu. Çok güzel oldu.

 

 

* by ihk

Mustafa İjaz

İstanbul, Ağustos 2009

EN GÜZEL’SİN” üzerine bir yorum

Yorum yapmak DNA'mızda var!

