50 MADDEDE REKLAMCILIK VE PAZARLAMA NOTLARI

pazarlama-trendi
  1. iyi   fikir basit ve kısadır.
  2. Bir   ürünü pazarlamak, yıldızı ürün olan bir film çekmektir.
  3. Ürünün            farklılaştırılması gerekir
  4. farklılığını      dramatize et
  5. ne   kadar bütçe? Her ürün kendi bütçesini hazırlar.
  6. Zayıf               rekabet: büyük başarı
  7. iyi   bir fikir harekete geçirmek, sadece iyi bir fikre sahip olmaktan              iyidir.
  8. Müşteriyle       bağlantıda ol, onları önemse.
  9. Yeni               müşteri kazanmak, eskisini elde tutmaktan daha maliyetlidir.

10.  Fırsatları         yakalamak zordur, çünkü fırsat gibi görünmezler. Oysa basit ve             aşikardırlar.

11.  Önemliymiş     havası veren, anlamsız konuşmalardan uzak dur.

12.  Mark               twain der ki: ürünler fabrikalarda üretilir, markalarsa             zihinlerde.

13.  USG,               NC, AMP gibi marka adı kullanma, akılda kalmazlar.

14.  Markalama      : bir markayı veya farklılaştırılmış br fikri potansiyel              müşterinin zihninde yerleştirmektir.

15.  Herhangi        bir kategoride lider olan marka, çoğunlukla müşterinin zihnine              ilk yerleşen markadır.

16.  Daha              iyi olmaktansa, yeni bir kategoride bir numara ol

17.  herkes            neyin yeni olduğuyla ilgilidir. Çok az insan ise neyin daha iyi olduğuyla ilgilidir

18.  “Ben               de yapmalıyım” tarzı işlerden uzak dur.

19.  Fiyatlandırma konusunda standartların dışına çıkma

20.  düşük             fiyatla kazanmak zordur.

21.  Müşterinin      ürünün farklı özelliğine ve getirdiği katma değerine              ödeyebileceği bedeli bilerek fiyatlandırma yapmak gerekir

22.  insanlar          biraz daha fazlasını ödeyebilirler, çok daha fazlasını değil.    Standartların dışına çıkma.

23.  Daha              fazla şey sunmaya çalışırsan odaktan uzaklaşırsın.

24.  Mark               twain den başarısızlığın formülü: “herkesi memnun etmeye     çalışın”

25.  büyümeye       kafayı takma, kendi kategorinde başarılı olmayı önemse.

26.  Araştırma       şirketlerine güvenme, insanlar dürüst değildir.

27.  Araştırmacılara              denek olan insanların çoğunun söyledikleriyle yaptıkları         başkadır.

28.  Eğilimleri       belirlemek, gelecekle ilgili yapabileceğin en iyi şeydir.

29.  Beklenmedik   şeylerin her zaman olabileceğini hesaba katmalısın. Ve          beklenmedik durumlar asla araştırılamaz.

30.  En   iyi araştırma karmaşık değil, basit olan araştırmadır.             Algılarla ilgilenir. Çok güçlü sağ duyusu olmalıdır.

31.  Bir   reklam metni örneği: Aquafina; reklam filmi sadece berrak su                görüntüsü ve markayı gösterir. Sözel mesaj: “ su o kadar               temiz ki, içinde hiç bir şey yok” . Reklam metninin başlığı:     “ size hiç bir şey vaadediyoruz.”

32.  hiçkimse         kendisine bir şey satılmasından-reklam edilmesinden hoşlanmaz.

33.  Dürüstlük        müşteriyi yumuşatır.

34.  İnsanlar          her zaman haber duymak ister. Haber değeri taşıyan mesajlar               karşısında kendilerine bir şey satıldığını düşünmezler      ve savunmaya geçmezler.

35.  Karmaşıklıktan               uzak dur. İnsanların fazla zamanını alamazsın. Bu yüzden       reklamın yalın ve basit olmalı. Tek bir mesaj iki mesajdan                iyidir. Sade görseller, dramatize görsellerden iyidir.

36.

 

37.  Eğer               mümkünse metinlerde kafiye kullan.

38.  “kalbe            giden yol kulaktan geçer.” r.waldo emerson

39.  bütün             insanlar zeki fikirlerden hoşlanırlar ama belirgin bir en çok işe              yarayan fikirdir

40.  iş    fikirleri için kitab önerisi: Obvious Adams – aşikar adams –    robert updegraff

41.  sabırlı            ol. Reklamların insanlara nüfuz etmesi zaman alır.

42.  Mesajını          algılamaları için onlara yeterli zaman tanı.

43.  Reklam           değerlendirme kriterleri

  • anlamsız         mesajlardan uzak dur
  • ürünün            farklı özelliklerini vurgulama, dramatize edebilme
  • mesaj             ne kadar dürüst
  • verilen            mesaj yeterince yalın mı?
  • Müşterinin      faydasına olabilecek ilginç haber içeriği var mı?

43.interneti    reklam için değil, bilgilendirme için kullan.

44.Zihin,         konuşulan bir sözcüğü 140 milisaniyede anlarken basılı bir    sözcük 180 milisaniyede anlaşılmaktadır

45.Zihin          kulakla çalışır

46.Sesli          medya sessiz medyadan daha güçlüdür.

47.Farklılaştırılmış         bir fikir pazarlamanın birinci adımıdır.

48.İki             gözün de en iyi şekilde görebilmesi için logoların dikdörtgen                biçiminde olması gerekir.

49.İsimler       sembollerden büüyk olmalıdırlogo veya isim için seçilen         tipografi okunaklı – yalın olmalıdır. Benzersiz olması daha    iyidir. Renkler de önemlidir. Boşluk da fazla olmalıdır.

 

 

50.Sektörde    yapılan en büyük hatalar

  • kibir               : başarı kibre yol açar. Kibir de başarısızlığa.
  • Açgözlülük
  • cehalet
  • temennilerden                uzak dur
  • odaktan          uzaklaşmak
  • küçük             değişiklikler
  • gurur

 

HATA YAPMIYORSAN HİÇBİR ŞEY YAPMIYORSUNDUR.

İjaz | visionary

 

 

Yorum yapmak DNA'mızda var!

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s